Re: [enterprise] Maskiner med 128 GB RAM - erfaringer

I sslug.enterprise, skrev Troels Arvin:

>  Det er muligt, at nogle vil opfatte det som lidt kætterisk, men jeg vil
>  faktisk mene, at en situation som denne er en oplagt case for at bruge en
>  af de "formelt" understøttede "enterprise"-Linux-distributioner. Dels
>  fordi de må forventes at blive testet grundigt netop med store systemer
>  (som det kræver kapital at have nok af til grundige tests). Og dels fordi
>  at man dér kan være heldig at sagen bliver eskaleret til nogle af de folk
>  som rent faktisk sidder med spidskompetencer inden for netop den kode,
>  som er i spil.

Ah, det er jo kætterisk!! :-)

Generelt vil jeg sige at "jeg tror ikke det ændrer noget". De aftaler
man får med leverandøren bygger ikke på "om systemet føles lidt
sluggish" eller "den performer måske kun 75% af hvad man syntes den
skulle", men "er jeres forretningsgange gået i stå og i ikke kan løse
jeres opgaver".

De vil hellere sætte "dirty_background_ratio" til 0 end at grave i
kildekode for at løse problemet. Alt respekt for det, for med det du
betaler for en enterprise-distribution, så er der heller ikke til ret
mange udviklertimer (hvis nogen overhovedet) i den enkelte
supportaftale. Hvis det ydermere involverer en defekt ram-klods og noget
"ikke Redhat Certificeret" hardware, så er de hurtige til at få benene
ud af biksen igen.

Man skal huske på at man absolut er i en situation, hvor man har puttet
sig selv i gruppen af linux-brugere, hvor der måske under 100 i samme
situation på verdensplan. (de andre bruger den til virtualisering).

Jesper

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]