Re: [enterprise] Syslog-ng & GUI?

On Wed, 29 Apr 2009 10:31:30 +0200
"Henrik A. Neiiendam (Aegis Media Nordic)"
<sslug@sslug> wrote:

> Hej Hanne,
>
> Jeg er selvfølgelig med på at der ikke er noget der slår scripts
> når man først ved hvad det er men vil, men lidt GUI til at få et
> overblik over hvad der skal scriptes kan jo være rart... ;-) Og
> hvis man også kunne gemme nogle "views" / "filters" ville det
> være helt perfekt, så f.eks. lokale admins kunne få en URL hvor
> de lige kunne kontrollere tilstand på én device eller service.
>
> Jeg regner med det er et sted i mellem 100 - 150 devices
> (servers, firewalls, switches, etc...). Pt. Ligner det et absolut
> minimum på 20MB i døgnet...

> [...]

Og du kender godt monitorerings-systemet Nagios?
Der kan folk netop bruge et GUI interface til at monitorere enkelte
devices. Opsætningen kan variere fra nem til kompliceret.

  /Donald

--
Donald Axel <sslug@sslug>

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]