Re: [enterprise] Maskiner med 128 GB RAM - erfaringer

On Sat, 18 Apr 2009, Troels Arvin wrote:

Det er muligt, at nogle vil opfatte det som lidt kætterisk, men jeg vil
faktisk mene, at en situation som denne er en oplagt case for at bruge en
af de "formelt" understøttede "enterprise"-Linux-distributioner.

<snip>

Jeg kan godt se din pointe. Det er ikke en god løsning for os da vi
gerne vil have at alle vores beregningssystemer ens, og er glade for de
repositores med debian pakker der findes til alt muligt bio software.
Der er mange ting ved Debian vi ikke ønsker at give afkald på.

Så lever vi til gengæld med at opfinde dybe tallerkner selv og være lidt
på den når vi køber bleeding edge hardware - det var ikke ment som brok
men som søgen efter viden - a la "alle jer andre derude med sådan en
maskine, hvad gør I egentlig?". Hvis svaret er "kører enterprise", så
fint nok, men det har jeg ikke hørt nogen sige.

En af vores samarbejdsgrupper overvejer ved at købe en lign. maskine som
skal køre Redhat Enterprise, så det kan jeg prøve at følge lidt på nært
hold og se hvad deres erfaringer bliver. Jeg fandt dog intet i Redhats
fora om dette problem da jeg søgte for nogle måneder siden. M.a.o jeg
tror ikke det havde hjulpet os at køre Redhat Enterprise på det
tidspunkt.

Med venlig hilsen / Best regards
--
Hanne Munkholm                      Email: sslug@sslug
Systemadministrator                 Tlf: +45 35 32 13 49

Bioinformatik-centret
Københavns Biocenter, Biologisk Institut
Ole Maaløes Vej 5, 2200 København N

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]