From: Finn Dorph-Petersen [mailto:sslug@sslug
Sent: 21. april 2009 11:18
To: sslug@sslug
Subject: Re: [enterprise] Maskiner med 128 GB RAM - erfaringer

Finn Dorph-Petersen wrote:

> I vores san vil producenten helst ikke havde mere end 15 diske i et
> raid5, så pt. har vi 4 raids bestående af 3x15 og 1x8 diske med en spare
> disk i hvert raid. Risikoen ved at lave dem større på raid5 er
> sandsynligeheden for dobbel disk fejl (og det har jeg prøvet et par
> gange på nogle ældre raids, bugger) dvs. at imens en disk er fejlet og
> er ved at blivet gendannet på spare disken så fejler der endnu en disk,
> det kan raid5 ikke håndtere men det kan raid6 da det blot er raid5 med
> en ekstra parites disk.

Lige en rettelse. De bruger kun 7 diske i et raid5 i vores san både for
FC og SATA diske. Vi har apple raids med 1TB SATA diske i og de køre
også kun med 7 diske i raid5 (og ingen spare, suk).

Så det udstyr jeg har finger i peger på omkring 7 diske i radi5 hvis det
er 1TB diske.

Andre efaringer / anbefalinger ?

Mvh Finn

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]