Re: [enterprise] Maskiner med 128 GB RAM - erfaringer

Hanne Munkholm skrev:
<snip>
> Hvor går den øvre grænse for RAID6? Hvor mange 1TB diske? Og når
> diskstørrelsen vokser?

Det er ren mavefornemmelse for mit vedkommende, men jeg ville nok i
virkeligheden se mere på restore-behov og restore/rebuild-tid end på
noget andet når det kommer til at sætte grænsen. Der er i teorien ingen
(realistisk opnåelig per d.d.) grænse for antallet af diske i RAID6, men
det er jo så også bare teori.

> Hvor finder jeg ud af hvad mean time between failure på mine diske er?

Du kan vælge at stole på den MTBF fabrikanten angiver, eller se på de
data et par folk fra google nåede frem til, og som ligger i flere
formater hos Usenix: http://usenix.com/events/fast07/tech/schroeder.html

Det er god læsning, og har i hvert fald fået gjort mig mere paranoid
omkring størrelsen på RAID-sets og antallet af hot/cold spares.

/Thomas

--
We're sysadmins, to us, data is protocol overhead.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]