Re: [BOG] Ny bog til FTAV :-))

Indrømmet, "Linux - Friheden til at vælge" holdt jeg meget af
som titel. Den sagde mig noget jeg kunne nikke genkendende til.

Jacob Sparre Andersen wrote:
Torkil Zachariassen skrivaði:
En eller anden skrev
Jeg er egentligt lidt ked af denne titel.

Nu har jeg også læst lidt af indholdet mens jeg arbejdede
med at konvertere bogen til Docbook-format, så jeg vil sige
den mest præcise titel lige nu nok ville være »Microsoft
Windows - Friheden til at vælge OpenOffice.org/Writer«.

At forbinde M$ med Frihed virker absurd, selv når der er tale om OSS. Så det er nok en præcis, men desværre unøjagtig titel.

IMHO, Linux har ikke patent på frihed,
Nej. Men nu er det altså linuxfolk der skriver linuxbøger.

Bestemt. Men er der tale om en linuxbog? Måske er det en OSSbog, så måske kan en af disse bruges:

 "Open Source Software - Friheden til at vælge Open Office"
 "Open Source Software - Friheden til at vælge OpenOffice.org/Writer"
 "OSS - Friheden til at vælge Open Office"
 "OSS - Friheden til at vælge OpenOffice.org/Writer"

Der kunne egentligt blive tale om en helt ny serie af bøger, parallelt med "Linux - Friheden til at ..." serien.

Jeg er meget ked af at fjerne »Linux« foran titlerne på de
linuxspecifikke bøger.

Et argument som jeg kun kan bøje mig for. Det er meningsløst at gøre dygtige linux folk kede af det.

...torkil...