Re: [BOG] Hvorfor kan jeg ikke se forsker bogen på web?

Henrik Christian Grove <sslug@sslug> writes:

> De to make kørsler er nødvendige fordi online ikke afhænger af html!
>
> Men det virkelige problem er at make online kun virker når man bruger
> --enable-submitbox, hvilket man bør lade være med når man oversætter
> personlige kopier (folk skal ikke læse dem, og hvis de endelig gør er
> der en risiko for at redaktionen ikke vil kunne bruge eventuelle
> kommentarer til noget som helst).
>
> .Henrik
>
> PS: Behøver jeg sige at dette fuldstændig frikender mine seneste
> ændringer til byggesystemet?

Men det skal ikke afholde mig fra at forsøge at rette fejlene!

Jeg har allerede rettet afhængigheden så online nu afhænger af html,
dermed virker

./configure --med forsker -- --enable-submit-box
cd forsker
make online

Dernæst tog jeg et kig i addsubmitbox (hvorfor bliver det kopieret ud i
alle bog-katalogerne, det kunne da fint ligge i /bin eller
/faelles-filer), og jeg må sige at jeg undrer mg over at problemet ikke
er blevet opdaget før. Skriptet gør kun noget når maskinen hedder
tyge.sslug.dk, dvs. at enhver bygning på andre maskiner bør resultere i
bøger der ikke kan ses (problemet er at addsubmitbox tilføjer et .php
til alle html-filer, og det forventer index.php er der).

Jeg kan se to løsninger:

1. Få byggesystemet til at ændre index.php så dets forventninger om
   filnavnene passer på virkeligheden når der ikke bruges
   --enable-submitbox eller maskinen ikke hedder tyge.sslug.dk. (Det vil
   jeg ikke engang forsøge).

2. Ret addsubmitbox, så alle html-filer altid får et .php.
   (Det kan godt klare)

Tilkendegivelser af hvilken løsning der foretrækkes vil blive værdsat.

.Henrik

--
Det er let at skrive drivere
Det er _svært_ at skrive drivere der virker