Re: [BOG] Forslag tilføjels til : Friheden til systemadministration

"Keld Jørn Simonsen" <sslug@sslug> wrote in message
> Man kan faktisk godt, uden problemer, have flere dhcp-servere
> i et netværk. fx til LTSP, hvor man uddeler specifikke numre til
> specifikke MAC-adresser, og så haves en anden generel dhcp-server.
> Klienterne får de specifikke adresser frem for de generelle.
Man skal nu være helt sikker på, at ens egen DHCP server ikke kan tildele
faste IP numre der kan komme til at konflikte med de automatiske.
Eksempel:
Min ADSL uddeler numre i området 192.168.1.6 .. 100
Hvis min server skal sætte faste numre på, må den aldrig kunne bruge numre i
dette område, idet den så kan komme til at uddele et fast nummer, der er i
konflikt med et automatisk uddelt nummer.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 18:50 CEST [an error occurred while processing this directive]