SSLUG-møde i København, 14.december: Simple datafiler

Tirsdag den 14. december 2004 holder SSLUG hyggemøde hos DKUUG i

  Symbion
  Fruebjergvej 3
  2100 København Ø
  Lokale M4

Simple datafiler:

Når jeg løser forskellige ad hoc-opgaver har jeg ofte brug for at dele
data mellem forskellige scripts eller mellem forskellige kørsler af et
script. Opgavernes ad hoc-natur gør at jeg ikke gider at sætte en
serverbaseret database op og lave et godt databasedesign.

Mine behov spænder bredt fra bare at gemme nogle få tal til at gennem
nogle tusinder 'key => value'-par eller ting hvor jeg alligevel gerne
vil lave SQL-forespørgsler på. Hertil bruger jeg meget simple
tekstfiler, BerkeleyDB og SQLite.

Jeg vil primært komme med eksempler skrevet i Perl, men erfaringerne
bør let kunne overføres til PHP, Python og Ruby. Enkelte C-eksempler
kan måske også snige sig ind.

Forudsætninger: Noget erfaring med lidt småprogrammering.

Program og anden information om/fra mødet kan findes på:

   http://www.sslug.dk/moede/hygge/2004-12-14/

På grund af alarmen er dørene kun åbne mellem 18.50 og 19.00, så kom
til tiden.

Som sædvanligt mødes de interesserede til spisning på
Vagabondos Tagensvej/Haraldsgade omkring klokken 18.

Medmindre andet er angivet er det ikke nødvendigt at
tilmelde sig til SSLUG's arrangementer.

Husk også:
Editor death-match

Date.....: 20041216
Time.....: 1900-2200
Location.: København, Symbion, M1, dk
Organiser: BSD-DK, DKUUG og SSLUG
URL......: http://www.sslug.dk/moede/hygge/2004-12-16/

Kom og følg årets sidste store duel. Denne gang er det duellen om
titlen som den sejeste, bedste og mest populære editor. Dommerpanelet
modtager bestikkelse i pausen.

BEMÆRK: Editor death-matchen foregår i Symbion selvom SSLUG plejer at
holde torsdagsmødet på Niels Bohr Institutet.