Hyggemøde tirsdag 12/8 -Oversættelse af Linux kerne 2.6 med kbuild

Tirsdag den 12. august 2003 kl. 19.00 holder SSLUG hyggemøde hos DKUUG i

  Symbion
  Fruebjergvej 3
  2100 København Ø
  Lokale M4

Sam Ravnborg holder foredrag over emnet
"Oversættelse af Linux kerne 2.6 med kbuild"

kbuild foredraget
=================
Historien bag den nuværende version af kbuild i 2.6 kernen vil blive
gennemgået, og der vil blive forsøgt forklaret hvorfor Keith Owen's
kbuild-2.5 ikke blev accepteret.

Principperne bag kbuild vil blive introduceret, med hovedvægt på det
som en udvikler støder på i daglidagen ved udvikling af og
vedligeholdelse af drivere.

Typiske eksempler på kbuild Makefiler vil bliver gennemgået, med
stigende kompleksitet.

Desuden vil fremtiden for kbuild blive berørt.

Har du spørgsmål - kommentarer - eller blot problemer vedr. brug af
kbuild er dette en god lejlighed til at få afklaret disse. Der vil
være rig lejlighed til at stille spørgsmål undervejs, og foredraget
vil blive afsluttet med en lille session hvor du vil få mulighed for
at stille de spørgsmål som ikke blev afdækket under foredraget.

Sam Ravnborg
============
Siden jeg startede hos Ericsson Diax A/S i Struer for 13 år siden
har jeg beskæftiget mig med programmering.
Interesen for Linux kom meget senere og jeg har længe fulgt sporadisk
med i udviklingen af Linux kernen. For godt et år siden kastede jeg mig
ud i det og fik en etableret en PC med Linux.
Interessen faldt på tools siden, mere bestemt kernel build systemet.
Kai Germaschewski havde lagt et stort arbejde i at forbedre kbuild
i forhold til 2.4 kernen, og jeg koblede mig på ham. Siden har vi
arbejdet sammen om kbuild og bla. var jeg co-author på det papir han
præsentere ved OLS i år.Se
http://archive.linuxsymposium.org/ols2003/Proceedings/All-Reprints/Reprint-Germaschewski-OLS2003.pdf

Praktiske informationer
=======================
Information og/eller ændringer af mødet vil fremgå af:
  http://www.sslug.dk/moede/hygge/2003-08-12

På grund af alarmen er dørene kun åbne mellem 18.50 og 19.00,
så kom til tiden!

Som sædvanligt mødes de interesserede til spisning på "Vagabondos"
Tagensvej/Haraldsgade omkring kl. 18.

Tilmelding til mødet er ikke nødvendig.

Har du et forslag til et emne du kunne tænke dig at høre om eller selv
fortælle om, så skriv 3-4 linjer om emnet til
<sslug@sslug>
Læs mere på http://www.sslug.dk/moede/hygge

Mødeansvarlig; Peter Toft <sslug@sslug>

--
Peter Toft <sslug@sslug>
SSLUG

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:32 CEST [an error occurred while processing this directive]