Re: [ANNOUNCE] SSLUG föreningsmöte 11/1 med suppleringsvalg til bestyrelsen

Peter Toft wrote:

> 2) I forbindelse med konstitueringen af bestyrelsen (for 2003)
>    har en del af bestyrelsen, Gitte Wange, Jacob Sparre
>    Andersen og Peter Makholm, konstateret at den ikke
>    kan etablere et fungerende samarbejde med et enkelt
>    af bestyrelsens andre medlemmer, Anne Østergaard.
>
>    Eftersom dette leder til en uholdbar situation
>    foreslår begærerne af dette föreningsmöte at
>    föreningsmötet avsätter styrelsen.

Det er med stor undren at jeg læser dette. Anne har gennem længere tid som
bestyrelsesmedlem været en ihærdig, professionel og effektiv forkæmper for
open source. Typisk for hende er hendes langsigtede, prioritering af egne
ressourcer kombineret med næse for hvor afgørende ting sker. Anne er derfor
en meget værdifuld person for SSLUG som det er afgørende at beholde i
bestyrelsen.

Resten af bestyrelsen må seriøst finde ud af at integrere hende i arbejdet
således som det hidtil er gjort. Det er svært at forstå at man allerede ved
konstitueringen mener at man ikke kan samarbejde med hende. Det tyder ikke
på god vilje, men ligner til forveksling UDRENSNING AF ANDERLEDES TÆNKENDE
personer.

Metoden er også dybt suspekt: At indkalde til en ny generalforsamling (eller
hvad det nu kommer til at hedde efter vedtægterne) fordi der er problemer
ved konstitutionen af bestyrelsen. Problemer som ikke en gang fremgår af
bestyrelsesreferatet som andet en banale og helt normale uenigheder.

Den slags skridt tager man normalt kun hvis et bestyrelsesmedlem har handlet
bevisligt illoyalt over for bestyrelsens/generalforsamlingens beslutninger
eller taget af kassen eller lignende graverende forhold. Men det er der jo
ikke tale om.

DET ER MEGET VANSKELIGT AT FORSTÅ HVAD PROBLEMET ER. Hvis Anne altid er i
mindretal, kan I jo bare bede om at gå til afstemning og så stemme hende
ned. Altså er der enten en ufattelig UPROFESSIONEL MØDELEDELSE, eller også
har Anne faktisk et flertal bag sig i en del tilfælde - og så må problemet
være at der er nogen som vil have hende udrenset, i håb om at dette flertal
forsvinder. Så selve forslaget tyder faktisk på at Anne netop bør fortsætte
i bestyrelsen.

Så jeg vil opfordre de fire mødeindkaldere til at trække deres indkaldelse
tilbage. Hvis ikke de vil det, vil jeg opfordre til at det besluttes at
bestyrelsen fortsætte sin periode ud og straks ophører med at belemre
medlemmerne med at skulle løse deres små uoverensstemmelser.

Venlig Hilsen

Flemming Bjerke

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:32 CEST [an error occurred while processing this directive]